dinsdag 23 juni 2015

Dat puppy is net zo veel waard

De eigenaar van een dierenwinkel had een poster met foto op z'n winkel deur geplakt met als opschrift "Honden puppy's te koop" Dit bericht lokte natuurlijk kinderen aan en al snel meldde zich een kleine jongen met de vraag aan de winkelier wat die puppy's moesten kosten. De winkelier antwoorde hierop dat hij de puppy's tussen de € 30.00 en € 50.00 wilde verkopen.
Het jongetje voelde hierop in z'n broekzak, haalde er wat kleingeld uit en zei dat ie in totaal € 2.37 had. Toen vroeg hij of ie de puppy's mocht zien? Hierop moest de winkelier glimlachen en floot tegelijkertijd tussen z'n tanden door. Gelijk daarop kwam puppy moeder(genaamd Lady) aangelopen met in haar kielzog 5 kleine puppy's, op afstand kwam nr. 6 aangestrompeld. Het jongetje zag gelijk dat het diertje met één pootje hinkte en vroeg gelijk aan de winkelier wat deze puppy mankeerde. Waarop de winkelier vertelde dat toen deze puppy werd geboren de dierenarts gelijk had gezegd dat deze puppy een afwijking aan één van zijn gewrichten had en nooit goed zou kunnen lopen!
De kleine jongen antwoorde daarop een beetje geirriteerd "Ik wil deze puppy kopen"

De eigenaar van de dierenwinkel antwoorde hierop: "Nee die kleine hoef je niet te kopen" Als jij hem werkelijk graag wil dan schenk ik hem jou!
De kleine jongen was door dit antwoord een beetje van streek en antwoorde: "Nee ik wil hem niet als cadeau"!!
Hij is precies evenveel waard als zijn broertjes en zusjes en wil daarom dezelfde prijs betalen.
Dus ik betaal nu € 2.37 en daarna iedere maand hetzelfde bedrag tot ik hem helemaal heb afbetaald!
Hierop antwoorde de winkelier, "Jongen je hoeft deze puppy helemaal niet te betalen!!
Deze puppy zal nooit rennen, huppelen en spelen zoals andere puppy's.
De kleine jongen rekte na dit antwoord naar beneden, trok z'n broekspijp omhoog en daar zag je een verschrompeld en gekrompen onderbeen omhulsd door een stalen beugel..
Het jongetje zei tot de winkelier, nou ja, ik kan ook niet zo goed rennen en die kleine honde puppy heeft ook iemand nodig die begrip heeft voor zijn handicap!

De winkelier beet zich na dit antwoord op zijn onderlip en zei: "Mijn jongen, ik hoop en bid dat alle 5 de andere puppy's een eigenaar krijgen zoals jij".

Uit het Duits vertaald van Ursprung Buam Martin.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten